یک سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز جمعه از «نزدیک بودن» حل مشکلات مربوط به تایید واکسن روسی کرونای اسپوتنیک V خبر داد.

Sputnik

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز فادلا چلیب، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت: «ما به تدریج در حال حل کردن اغلب این مشکلات هستیم.»

میخائئل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه هفته پیش گفت که موانع برای ثبت این واکسن در فهرست اضطراری سازمان جهانی بهداشت رفع شده‌اند و فقط برخی از تشریفات اداری باید کامل شوند.

واکسن اسپوتنیک V که بوسیله انستیتوی پژوهشی گامالیای مسکو ساخته شده است، قبلا در ۴۵ کشور جهان مجوز گرفته است.

تا به حال فقط واکسن‌های کرونای فایزر/بیونتک، مدرنا، جانسون اند جانسون، سینوفارم، سینوواک و آسترازنکا تولیدشده در کارخانه‌هایی در کشورهای گوناگون مجوز مصرف اضطراری سازمان جهانی بهداشت را گرفته‌اند.

وارد شدن یک واکسن به فهرست مصرف اضطراری سازمان جهانی بهداشت به کشورها، سازمان‌ها و اعتباردهندگان اطمینان لازم را از لحاظ رعایت استانداردهای بین‌المللی در تولید آن را واکسن را می‌دهد. این تاییدیه به خصوص در کشورهایی که سازمان‌های ناظر دارویی در سطح بین‌المللی ندارند، راه را برای تایید و واردات واکسن برای توزیع سریع‌تر می‌گشاید.

سازمان جهانی بهداشت قبلا در ماه ژوئن (خرداد) اعلام کرده بود که ۹ بازرسی از محل‌های تولید واکسن اسپوتنیک V انجام داده و مشکلاتی را در یکی از آنها در کارخانه Pharmstandard Ufa Vitamin در شهر اوفا در روسیه یافته است.

مسکو تاکید دارد که این مشکلات از آن هنگام رفع شده‌اند.

واکسن اسپوتنیک V در کشورهای گوناگونی از جمله الجزیره، آرژانتین، هند، ایران، مکزیک، پاکستان، فیلیپین، سری‌لانکا، امارات متحده عربی، ونزوئلا و خود روسیه برای ایمن‌سازی افراد به کار رفته است.

کد خبر 630933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha